Caritas Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej

Z parafii na wakacje - par. św. Józefa w Stargardzie

25 sierpnia 2021

Liturgiczna Służba Ołtarza, Schola parafialna "Angeli Vox" i bierzmowani spędzili CUDowny czas wakacji w TATRACH. Po 11 godzinach drogi szczęśliwie dotarliśmy do Majerczykówki (Poronin). Wieczorem, po całym dniu siedzenia w autokarze był czas na wspólną integrację. Drugi dzień wakacji z Panem Bogiem!
Wyruszyliśmy Złotą Doliną do Wiktorówek. Uczestniczyliśmy we Mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr, powierzając czas wakacji dobremu Bogu przez ręce Maryi! Następnie miał miejsce relaks na Rusinowej Polanie, gdzie posilaliśmy się przepysznymi oscypkami. Wieczór spędziliśmy na wspólnej integracji. Zatańczyliśmy belgijkę, pograliśmy w siatkę i spędziliśmy czas na rozmowach.

Kolejny dzień wakacji z Panem Bogiem spędziliśmy aktywnie w największym Parku Rozrywki w Polsce… w EnergyLandii. To był CUDowny CZAS wspólnej integracji przy pięknej pogodzie. Dziękujemy ks. Proboszczowi za pełne radości odwiedziny! Dzień zakończyliśmy przy ognisku i wspólnej modlitwie.

Czwarty dzień wakacji z Panem Bogiem rozpoczęliśmy od Eucharystii. Po śniadaniu pojechaliśmy do Niedzicy! Zwiedziliśmy tam zamek, który został wzniesiony prawdopodobnie na początku XIV wieku przez braci Rykolfa i Kokosza Berzeviczów, a pierwsza wzmianka o zamku pochodzi z 1325 roku. Następnie poszliśmy do wozowni, miejsca w którym przechowywano karety i powozy konne należące do osób zamieszkujących zamek. Stare powozy pochodzą z lat 1900 - 1939. Kolejną atrakcją był rejs statkiem po jeziorze Czorsztyńskim, który sprawił nam wiele radości. Po rejsie udaliśmy się na plażę, aby trochę pomoczyć nogi i odpocząć po aktywnym i upalnym dniu. Po powrocie do miejsca zamieszkania mieliśmy okazję zobaczyć regionalny pokaz wyrobów oscypków.

Piąty dzień wakacji z Panem Bogiem spędziliśmy w górach i nazwaliśmy go dniem integracji. Po Eucharystii i śniadaniu spędziliśmy czas na: grze w tenisa stołowego, twistera, siatkę, gry planszowe (double / UNO), konkursie plastycznym. Późnym popołudniem udaliśmy się do Izby Regionalnej Gąsienicy. Wysłuchaliśmy prelekcję prowadzoną przez Adama Gąsienicę o pierwszych osadnikach, zwyczajach pasterskich, legendach zbójnickich, muzyce i stroju. Dopełnieniem opowieści była prezentacja multimedialna, która zawierała stare fotografie, przedstawiające historię Zakopanego i okolic oraz postaci związanych z regionem. Wieczorem wspólnie obejrzeliśmy bajkę i zakończyliśmy dzień wspólną modlitwą.

Kolejne dwa dni rozpoczęliśmy od pobudki i śniadania. Następnie w strugach deszczu weszliśmy na Gubałówkę i zjechaliśmy kolejką linową do Zakopanego. Uczestniczyliśmy we Mszy świętej w kaplicy Matki Bożej Fatimskiej przy Narodowym Sanktuarium na Krzeptówkach. Po Eucharystii był czas wolny na Krupówkach. Po powrocie do domu miał miejsce pogodny wieczór, w tle mecz B-I, muzyki, tenisa stołowego i pogaduszek. Kolejny poranek to czas pakowania walizek do autokaru, pożegnanie z gospodarzami i powrót do domu z przystankiem we Wrocławiu.

Dziękujemy dobremu Bogu za CUDowny czas pełen wrażeń!