Caritas Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej

Z parafii na wakacje: kolonia w Polańczyku

30 września 2021 - dodał s. Nikodema Balcerzyk CSSF

5 lipca dziecięca schola „Promyki Miłosierdzia” oraz kilku ministrantów i lektorów  o godz.6.00 zgromadziło się w naszym kościele parafialnym na Eucharystii, by bezpośrednio po niej wyruszyć na kolonie letnie pod hasłem „Na wyżyny świętości ze św. Józefem”. Podróż autokarem trwała aż 15 godzin. Ośmiu opiekunów na czele z siostrami felicjankami, z  s. Leticją, z s. Nikodemą i ks. Marcinem oraz 40 uczestników około 22.00 znalazło się na miejscu w przepięknym ośrodku „Szeptucha” w Polańczyku. Nawet już nocą można było dostrzec piękno bieszczadzkiej ziemi.

Każdego dnia będzie nam towarzyszył św. Józef i jakaś cecha jego osobowości, która może być wzorem postępowania dla człowieka XXI w.
Dzień 1 –to  Dzień przyjaźni – św. Józef człowiekiem Miłości. Dzień rozpoczęliśmy poranną modlitwą i śniadaniem. Następnie spotkanie organizacyjne i formacyjne związane z hasłem dnia, a później sprzątanie w pokojach. Wyjście na plażę i wspólna zabawa w wodzie. Obiad i rozpoczęcie Szkoły Przetrwania od zajęć team buildingowych, a w czasie przerwy taniec na parkiecie. O godz. 18.00 Eucharystia, kolacja, pogodny wieczór, modlitwa i cisza nocna.

Dzień 2  – Dzień Pokory - św. Józef człowiekiem pokory.
Poranna modlitwa i śniadanie, wyjazd do Ustrzyk Dolnych. Msza święta w Sanktuarium Matki Bożej Bieszczadzkiej. Po Eucharystii zajęcia ze Szkoły Przetrwania – Paintball, strzelanie z wiatrówki, zajęcia z łucznictwa. Po obiedzie i godzinnej sjeście poszliśmy nad jezioro, a tam kajaki, rowery wodne i plażowanie. Po kolacji zajęcia sportowe na dworze. Wspólna modlitwa i cisza nocna.

Dzień 3 – Dzień Pracowitości – św. Józef człowiekiem pracy.
Poranna modlitwa i śniadanie, porządkowanie pokoi i Msza święta na terenie ośrodka.
Przed południem dzieci wraz z wychowawcami poszły na plażę.Po wspaniałym obiedzie i odpoczynku rozpoczęły się zajęcia ze Szkoły Przetrwania. Dzieci podzielone na grupy miały bieg na orientację odnajdując kolejne punkty na mapie. Poznawały elementy wyposażenia i 48 godzinnego survivalu, rozpalenie ogniska od krzesiwa. Na zakończenie zajęć uczestnicy mieli okazję zmierzyć się w walce gladiatorów i zabawie w kuli chomika. Po kolacji na terenie ośrodka odbył się „pogodny wieczór” – wspólny śpiew i tańce (belgijka i makarena). Podsumowanie dnia z nagrodami i wieczorna modlitwa.

Dzień 4  – Dzień Męstwa i Odwagi – św. Józef człowiekiem męstwa.
Rozpoczęliśmy wspólną modlitwą i śniadaniem. Następnie porządki w pokojach i wyjazd do miejscowości Solina. Poznaliśmy historię i charakterystykę tamy i jeziora solińskiego pływając statkiem. Po obiedzie i odpoczynku poszliśmy na plażę, część dzieci z opiekunami skorzystała z kajaków i rowerów wodnych a reszta grupy ochłodziła się pływając w jeziorze.
Dzień zakończyliśmy Mszą świętą i podsumowaniem dnia.

Dzień 5  - Dzień Milczenia – św. Józef człowiekiem milczenia.
Jak zwykle rozpoczęliśmy od wspólnej modlitwy, po śniadaniu i gruntownych porządkach w pokojach uczestniczyliśmy we Mszy świętej. Po spotkaniu z Panem Jezusem w Słowie Bożym i Eucharystii wyszliśmy na spacer na punkt widokowy (Sawin 516 m), do Parku Zdrojowego i na Cypel Polańczyk. Po południu skorzystaliśmy z licznych straganów, aby kupić pamiątki z Polańczyka. Wieczorem odbyła się dyskoteka i zajęcia sportowe. Dzień zakończyliśmy modlitwą i podsumowaniem dnia.

Dzień 6 – Dzień Radości – św. Józef człowiekiem radości.

Przywitaliśmy ks. proboszcza Krzysztofa Wąchałę, który przyjechał nas odwiedzić. Pobudka, śniadanie i wspólna modlitwa, Msza święta przy sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości. Po obiedzie wyjście na plażę. A po kolacji Festiwal piosenki kolonijnej, wspólne tańce i modlitwa wieczorna i podsumowanie dnia Radości.

Dzień 7 - Dzień dobrego słowa – św. Józef człowiekiem Dobrego Słowa
W dniu dobrego słowa korzystaliśmy z uroków Jeziora Solińskiego pływając na kajakach i rowerach wodnych. Po południu spacer na Cypel Polańczyka, a tam stragany i kawiarenki z goframi i koktajlami owocowymi. Na kolację była kiełbasa z grilla i pogodny wieczór z kawałami i żartami. Dzień zakończyliśmy wspólną modlitwą i podsumowaniem dnia.

Dzień 8 - Dzień Sprawiedliwości – św. Józef człowiekiem sprawiedliwości
Pobudka, modlitwa i śniadanie. Przygotowanie do wyjścia w góry. Dziś poznaliśmy charakterystykę gór bieszczadzkich, historię ludzi którzy tam mieszkali i mieszkają, zasady panujące w Bieszczadzkim Parku Narodowym. Pan Marek – nasz kierowca podwiózł nas do Przełęczy Wyźniańskiej a stamtąd za przewodnikiem panem Stanisławem weszliśmy na Małą Rawkę (1272 m). Wracając zeszliśmy zielonym i żółtym szlakiem do Przełęczy Wyżna z piękną panoramą na bieszczadzkie góry. Po powrocie młodsi uczestnicy poszli na basem przy jeziorze. Wieczorem odbyła się Msza święta, tańce, wieczorna modlitwa i podsumowanie dnia.

Dzień 9  - Dzień Wiary – św. Józef człowiekiem wiary
Dziś kończyliśmy naszą przygodę ze Szkołą Przetrwania. Dzień rozpoczęliśmy od wspólnej modlitwy, następnie śniadanie i porządki w pokojach. Potem ruszyliśmy autokarem do Centrum Kultury Ekumenicznej gdzie oglądaliśmy miniaturki kościołów i cerkwi w Polsce, na Ukrainie i na Słowacji. Byliśmy również w parku biblijnym i w mini zoo. Potem pojechaliśmy do Sanoka, a tam zwiedziliśmy Skansen – Muzeum Budownictwa Ludowego. Ostatnią atrakcją był spływ pontonowy w Sanoka do Dębna. Po kolacji mieliśmy Msze świętą i rozdanie nagród.

Dzień 10 – to podróż powrotna. Po porannej Eucharystii i śniadaniu wyruszyliśmy do Stargardu. Choć znowu czekała nas długa podróż,jednak wszyscy byli pełni wrażeń, radosnych wspomnień i nikt nie narzekał, a każdy zastanawiał  się już czy uda mu się pojechać za rok.